FAQ- Najczęściej zadawane pytania

 

ROŚLINY 

1. Jak wyglądają sprzedawane rośliny? Czy zdjęcia realnie przedstawiają oferowane sadzonki?
Oferujemy kilkuletnie rośliny pochodzące z uprawy pojemnikowej. Są to rośliny zdrowe, ukształtowane i gotowe do sadzenia. Zdjęcia na stronie internetowej w większości zostały wykonane w naszym gospodarstwie szkółkarskim i przedstawiają oferowane do sprzedaży rośliny. Oczywiście czasem mogą różnić się od aktualnej oferty, więc na prośbę klienta możemy podesłać zdjęcie oferowanej sadzonki na maila, lub mms-em.

 

2. Czy posiadacie większe egzemplarze roślin niż oferowane na stronie?
Tak, wiele odmian roślin mamy w większych rozmiarach, nienadających się do standardowej wysyłki. Zachęcamy do wysyłania zapytań ze specjalnego formularzu znajdującego się pod opisem rośliny, lub do osobistego odwiedzenia szkółki.

 

3. Czy rośliny są w pojemnikach? Co oznaczają oznaczenia donic?

Wszystkie sprzedawane przez nas rośliny pochodzą z uprawy pojemnikowej. Posiadają zamknięty system korzeniowy, który w żaden sposób nie jest uszkodzony na czas wysyłki. Dzięki temu zakupione u nas rośliny można sadzić przez cały sezon. Nasze rośliny najczęściej występują w następujących pojemnikach:

C5 - okrągła donica o objętości 5l, rosną w niej na przykład szczepione iglaki z naszej oferty

C2- okrągła donica o objętości 2l, sadzimy w nie jałowce, cyprysiki oraz karłowe krzewy liściaste.(np. berberysy)

C3 - okrągła donica o objętości 3l, w tym pojemniku rosną u nas na przykład niezwykle popularne thuje Smaragd, występują w nim także trawy ozdobne i niektóre szczepione iglaki

P14 - kwadratowa donica o wymiarach 14x14cm, spotkać w nich można krzew liściaste, oraz karłowe iglaki pozyskane z sadzonek

P9 - kwadratowa donica o bokach 9x9cm, przeznaczona głównie dla sadzonek "do dalszej produkcji", krzewy posadzone w p9 praktycznie nie występują w naszej ofercie sprzedażowej

 

4. Czy na stronie internetowej widoczna jest aktualna oferta?
W zdecydowanej większości na stronie widoczna jest zaktualizowana oferta. 

Jeśli jednak po złożeniu  zamówienia okazuje się inaczej to dostają Państwo zwrotną informację na maila o braku dostępności, lub dzwonimy w tej kwestii do Państwa z wyjaśnieniami. Analogicznie jeśli na produkcie jest flaga "chwilowy brak", lub "niedostępny" to można dla pewności wysłać zapytanie kiedy dana roślina pojawi się w sprzedaży. Istnieje szansa że taka roślina realnie jest dostępna, o czym poinformujemy w wiadomości zwrotnej.

 

 

ZAMÓWIENIE

 

1. Jak długi jest termin realizacji zamówienia?
Staramy się na bieżąco i jak najszybciej realizować Państwa zamówienia. Z reguły ten czas nie przekracza 3-5 dni. W sezonie wiosennym  może się wydłużyć, a maksymalnie może potrwać nawet 14 dni roboczych. Termin realizacji tak drastycznie przedłużony może być głównie z przyczyn losowych i pogodowych  o czym staramy się informować telefonicznie, lub mailowo.

 

2. Czy można składać zamówienia telefonicznie?
Oczywiście jesteśmy otwarci na Państwa telefony. Możemy przyjąć zamówienie telefonicznie, nie mamy problemu również z odebraniem zlecenia zamówienia sms-em, mailem, lub w wiadomości na facebook.

 

3. W jakich godzinach można dzwonić do sklepu?
Kontakt z biurem obsługi zamówień internetowych odbywa się od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16.

 

4. Czy do złożenia zamówienie niezbędne jest założenie konta?
Nie ma konieczności rejestracji na naszej platformie. Można zrobić szybkie zakupy  dodając wybrane rośliny do koszyka i na końcu podać jedynie dane adresowe do wysyłki. Jeśli chcecie Państwo zrobić zamówienie poza system sklepu internetowego to można zamówić produkty także mailowo, lub telefonicznie.

 

5. Ile roślin mogę otrzymać w jednej paczce?
Ilość roślin jest uzależniona od wielkości donicy oraz wysokości sadzonki. Zwłaszcza przesyłki ze szczepionymi na pniu roślinami są gabarytowo większe i co za tym idzie zazwyczaj droższe. Z reguły system z automatu nalicza koszty przesyłki. Jeśli wynikną jakieś problemy z Państwa zamówieniem niezwłocznie o tym fakcie powiadomimy mailowo, lub telefonicznie.


6. Czy możliwe jest domówienie roślin? Czy obędzie się bez opłacania kolejnej przesyłki?
Tak można domówić dodatkowe rośliny, jeśli jeszcze nie nadaliśmy przesyłki. Warto jednak pamiętać, że paczka ma określony limit wagowy i rozmiarowy, którego nie możemy przekroczyć. Staramy się zapakować jak najwięcej, ale też dbamy, aby rośliny docierały do Państwa w dobrej kondycji i bez uszkodzeń.

 

7. Jak można anulować, lub zmienić zamówienie?
Jeśli nie doszło do wysyłki przesyłki można anulować zamówienie poprzez odpowiedź na maila z zamówieniem lub telefonicznie. Analogicznie można dokonać również korekty, czy zmiany zamówienia.

 

8. Jakie są formy płatności?
Podstawowa forma płatności to przedpłata przelewem tradycyjnym na podane przez nas konto. Zamówienie można również opłacić kurierowi przy odbiorze paczki (płatność za pobraniem), a także na miejscu w szkółce płacąc gotówką (niestety nie posiadamy terminalu do kart płatniczych).


9. Czy zamówienie można odebrać osobiście?
Oczywiście, zapraszamy do odbioru zamówień osobiście. Jesteśmy dla Państwa otwarci praktycznie 7 dni w tygodniu, nawet do późnych godzin. Prosimy jedynie przed przyjazdem o telefon, żeby sprawdzić dostępność roślin oraz potwierdzić naszą obecność (szczególnie jeśli chodzi o odbiór w niedzielę, lub o nietypowej porze).

 

10. Co zrobić jeśli chcę zmienić adres dostawy po złożeniu zamówienia?
Prosimy niezwłocznie napisać wiadomość e-mail do nas w tej sprawie lub zadzwonić.

 

 

WYSYŁKA 

1. Czy wysyłka roślin jest bezpieczna?

Posiadamy duże doświadczenie w wysyłce roślin. Do pakowania używamy pudeł z grubej tektury, wewnątrz stosujemy zabezpieczania z tyczek bambusowych i tekturowych wypełniaczy. Donice zabezpieczamy przed wysypaniem się luźnego podłoża. Nasze rośliny tak zapakowane pokonują bezproblemowo nawet tysiące kilometrów. Na bieżąco monitorujemy proces wysyłki, tak żeby rośliny dotarły do Was jak najszybciej. 

 

 

2. W jakich dniach wysyłacie paczki z roślinami?

Dla bezpieczeństwa roślin, paczki nadajemy w poniedziałki, wtorki, oraz środy. Na specjalne życzenie klienta możemy nadać przesyłkę w czwartek. Nie wysyłamy roślin w piątek, chcemy dzięki temu do minimum ograniczyć czas jaki roślina spędza zamknięta w paczce.

 

3. Jaką firmą wysyłacie przesyłki?
Wszystkie nasze przesyłki na obecną chwilę wysyłamy firmą zewnętrzną. Paczki krajowe wysyłamy za pośrednictwem firmy Inpost, natomiast wysyłki paletowe w naszym imieniu wykonuje firma DHL. W przypadku wysyłek za granicę przeważnie korzystamy z usług kuriera TNT. Istnieje także możliwość przygotowania przesyłki i odbiór po wcześniejszym umówieniu terminu i opłaceniu przez firmę kurierską zamówioną przez Państwa.

 

4. Czy będę poinformowany o wysyłce?

Tak na podany numer telefonu przychodzi sms z numerem przesyłki, a na podany e-mail wysyłamy status "WYSŁANE"

 

5. Gdzie mogę śledzić przesyłkę?

Link do śledzenia przesyłki nadanej Inpostem znajduje się tutaj.
https://inpost.pl/sledzenie-przesylek
Numer przesyłki otrzymują Państwo smsem.

 

6. Jakie są koszty wysyłki?
Na chwilę obecną koszt przesyłki przedpłaconej to 30zł oraz 35zł za pobraniem. Koszt wysyłki paletowej wyceniamy indywidualnie. Koszty wysyłek za granicę można sprawdzić w tym miejscu. Większe partie materiału roślinnego możemy dostarczyć firmowym transportem na atrakcyjnych warunkach.

 

7. Czy wysyłacie paczki za granicę?
Tak, możemy wysyłać paczki również za granicę. Więcej szczegółów o wysyłkach zagranicznych można poznać TUTAJ

 

8. Co zrobić w razie uszkodzenia przesyłki, lub jej zawartości?
W razie wątpliwości przy odbiorze należy wypełnić odpowiedni formularz jeszcze w obecności kuriera i niezwłocznie poinformować o zaistniałej sytuacji nasz sklep.

 

REKLAMACJE 

 

1. Co zrobić jeśli uważamy że otrzymany towar nie jest zgodny z opisem?
Należy niezwłocznie poinformować o tym fakcie nasz sklep. Ustosunkujemy się do Państwa prośby i postaramy się rozwiązać zaistniały problem.

 

2. Jak wygląda polityka reklamacji w waszym sklepie?

Jeśli jesteś naszym klientem i uważasz, że zakupiony towar jest wadliwy i nie spełnia Twoich oczekiwań, to masz prawo go reklamować.
Reklamację prosimy kierować adres e-mail: kontakt@szmaragdoweogrody.pl, lub drogą pocztową na adres ul. Zacywilki 21, 95-063 Rogów
Przysługuje nam 14-dniowy czas (dni robocze) na rozpatrzenie Twojej reklamacji (liczony od daty jej wpłynięcia).
W związku z uznaną wadą możesz wnosić o:
- wymianę na rzecz wolną od wad
- obniżenie ceny
- odstąpienie od umowy

 

3. Czy możliwe jest odstąpienie od umowy bez podania przyczyny?

- naszym klientom  przysługuje prawo do odstąpienia od zawartej na odległość umowy. Można to uczynić w terminie 14 dni od otrzymania zamówienia.

- formularz odstąpienia od umowy można pobrać TUTAJ

- prosimy ze względu na wrażliwość wysłanego towaru o kontakt przed planowanym zwrotem roślin. Można dokonać tego dzwoniąc - 665 778 244, lub pisząc kontakt@szmaragdoweogrody.pl

- zwrotowi podlega tylko towar nie uszkodzony i wolny od wad

- zwroty należy dokonywać na adres Zacywilki 21, 95-063 Rogów

- po otrzymaniu towaru zwrotowi podlega wartość towaru i koszt najtańszej przesyłki w naszym sklepie

- na dokonanie zwrotu pieniędzy przysługuje na również czas 14 dni roboczych